Vada: Petras Saulėnas
Šajā darbnīcā uzmanība tiks pievērsta eksperimentālai pieejai gaismas analīzē; galvenais darbnīcas mērķis ir atdzīvināt attēlu veidošanas būtību, kas var pat atbrīvoties no jebkādu ierīču izmantošanas gaismas veidošanai.
Darbnīcas laikā dalībnieki varēs spēlēties ar dažādiem līdzekļiem, lai veidotu gaismu. Gaisma ir visu attēlu galvenais avots, un fizika, kas ir šīs parādības pamatā, ir daļa darbnīcā apgūstamā. Darbnīcas laikā mēs dosimies uz laiku, kurā ķīmiskās vielas joprojām nav aizstātas ar algoritmiem.
Tagad mēs dzīvojam laikmetā, kurā ikviens var fotografēt ar savu tālruni, un šī attēlu pārpilnība nebūt nenozīmē, ka šiem attēliem piemīt kāda īsta jēga, neskatoties uz to, ka šie attēli ir skaidri, asi, tehnoloģiski un citādā ziņā precīzi. Cilvēka veidoto attēlu neperfektais asums un graudainums daudz precīzāk atdarina mūsu redzi un atmiņu nekā spīdīgais attēls no datora ekrāna.
Viena no galvenajām problēmām, ko rada tehnoloģiju, zinātnes un mākslīgā intelekta attīstība, ir jautājums par brīvību (piemēram, tādās filmās kā Brazil, Matrix utt.). Tajā pašā laikā mūsu apkārtni, mūsu pasaules redzēšanas veidu arvien vairāk ietekmē algoritmiskā (loģiskā, skaitļošanas) domāšana, kas veido mūsu spējas būt radošam. Tātad šī darbnīca ir vērsta tieši uz eksperimentu brīvību un cilvēka iztēli.
Neskatoties uz to, nav nepieciešams izvairīties no progresa, bet, labāk izprotot attēla būtību, mēs varam kļūt vairāk sagatavoti šim attēla pārmērības haosam un veidot savu gaismu.
Petra Saulėnas ir mākslinieks, kas specializējas fotogrāfijas jomā, Lietuvas fotogrāfu asociācijas un Lietuvas analogās fotogrāfijas asociācijas valdes loceklis, ieguvis maģistra grādu mediju mākslā (Viļņas Mākslas akadēmija). Saulėnas ir viens no fotografēšanas studiju programmām Lietuvā dibinātājs, asociētais profesors, galerijas Bright & Showy dibinātājs un kurators. Liepājas Universitātes vieslektors. Viņa mākslinieciskās pētniecības joma ir saistīta ar fotogrāfijas parādības analīzi pastāvīgu vērtību maiņu, liekot uzsvaru uz mūsdienu mākslas konteksta pārvērtēšanu.